Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
+38 (044) 256-11-06 

Таблиці прирівнювання посад працівників міліції до посад Національної поліції

Завантажити архів

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

22грудня 2016 року                 м. Київ            К/800/21994/16

Колегія Вищого адміністративного суду України у складі:

головуючого судді - Олексієнка М.М.,

суддів: Рецебуринського Ю.Й., Штульман І.В.,

за участю секретаря судового засідання Пасічніченко А.А., представника відповідача Мицкана І.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні в касаційному порядку справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Головного управління Національної поліції в Херсонській області (далі - ГУ НП), Голови ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області (далі - Голова ліквідаційної комісії), третя особа: Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (далі - ГУ ПФ) про зобов'язання видати довідку для перерахунку пенсії за касаційною скаргою Голови ліквідаційної комісії на судові рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 2 червня 2016 року, Одеського апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2016 року,

                                                  в с т а н о в и л а :

У квітні 2016 року ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом, у якому з урахуванням уточнених позовних вимог просив:

визнати протиправним діяння Голови ліквідаційної комісії щодо не виготовлення та ненаданні до ГУ ПФ довідки про розмір грошового забезпечення для подальшого перерахунку пенсії;

зобов'язати відповідача виготовити та направити  до ГУ ПФ довідку про розмір грошового забезпечення за посадою, яку він обіймав до виходу на пенсію, для перерахунку пенсії з урахуванням вимогпостанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції»(далі - постанова КМУ №988) із зазначенням в довідці основних і додаткових видів грошового забезпечення.

Посилався на те, що постановою КМУ № 988 затверджені розміри грошового забезпечення поліцейських Національної поліції України. Він, як пенсіонер Міністерства внутрішніх справ України, має право на перерахунок пенсії у зв'язку зі зміною розмірів грошового забезпечення поліцейських.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 2 червня 2016 року позовні вимоги задоволено частково. Визнано протиправними дії Голови ліквідаційної комісії щодо відмови у наданні довідки про розмір грошового забезпечення з повною інформацією на запит ОСОБА_2 від 5 травня 2016 року. Зобов'язано видати довідку про розмір грошового забезпечення відповідно до постанови КМУ № 988. Стягнуто на користь позивача судові витрати. У решті в задоволенні позову відмовлено. Ухвалюючи таке рішення, суд першої інстанції виходив з того, що у позивача є всі правові підстави для отримання довідки про грошове забезпечення.

Одеський апеляційний адміністративний суд рішенням від 27 липня 2016 рокупостановусуду першої інстанції скасував і ухвалив новупостановупро задоволення позову. Визнано протиправною бездіяльність Голови ліквідаційної комісії щодо не виготовлення для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_2 та не надання її до ГУ ПФ для подальшого перерахунку пенсії. Зобов'язано Голову ліквідаційної комісії виготовити і направити до ГУ ПФ довідку про розмір грошового забезпечення пенсіонера ОСОБА_2 з повною реальною інформацією згідно постанови КМУ № 988 із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення в наступних розмірах: посадовий оклад - 2700 грн., оклад за спеціальним званням - 1600 грн., надбавка за вислугу років - 40% - 1720 грн., надбавка за виконання особливо важливих завдань - 100% - 6020 грн., надбавка за службу в умовах режимних обмежень - 15% - 405 грн., надбавка за оперативно-розшукову діяльність - 50% - 1350 грн., надбавка за службу в спеціальних підрозділах по боротьбі з організованою злочинністю - 50% - 1350 грн., премія - 100% - 3169 грн., з 1 січня 2016 року, тобто з дати виникнення права на перерахунок.

У касаційній скарзі представник Голови ліквідаційної комісії, з посиланням на порушення норм матеріального та процесуального права, допущені судами, просить попередні судові рішення скасувати і ухвалити нове про відмову в позові. Вказує на те, що постановою КМУ № 988 встановлювалося грошове забезпечення для поліцейських, а не для пенсіонерів Міністерства внутрішніх справ України, які працювали міліціонерами. Голова ліквідаційної комісії не може відповідати за зобов'язаннями Управління Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області, оскільки останній і є розпорядником запитуваної інформації.

В судовому засіданні представник відповідача вимоги, викладені в касаційній скарзі, підтримав.

Вислухавши доводи осіб, які з'явилися в судове засідання, з'ясувавши обставини справи в межах, передбаченихстаттею 220 Кодексу адміністративного судочинства України(далі -КАС України), колегія суддів приходить до висновку про відмову в задоволенні касаційної скарги з урахуванням наступного.

Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, осіб начальницького і рядового складу Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом. ВизначаєтьсяЗаконом України від 9 квітня 1992 року № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»(далі - Закон № 2262-ХІІ).

Відповідно до положень цьогоЗакону, зокрема статі 63 в редакціїЗакону України від 23.12.2015 р. N 900-VIII, перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цимЗаконом, та членам їх сімей у зв'язку із введенням в дію цьогоЗаконупровадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цьогоЗакону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цьогоЗакону.

Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цьогоЗакону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Тобто, перерахунок пенсії за цимЗаконом, в тому числі особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Як зазначено у частині у частині четвертійстатті 63 Закону № 2262-ХІІ(в редакціїЗакону України від 04.02.94 р. № 3946-ХІІ) усі призначені за цимЗакономпенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цимЗаконом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51цього Закону. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цимЗаконом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно доЗакону № 2262-ХІІ, крім пенсій військовослужбовців строкової служби та членам їх сімей, тапостанови Кабінету Міністрів України від 02.11.2006 N 1522 "Про передачу органам Пенсійного фонду України функцій з призначення і виплати пенсій деяким категоріям громадян", врегульовано Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно доЗакону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженимпостановою правління Пенсійного фонду України від 30 січня 2007 року №3-1(зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2007 року за №135/13402; далі - Порядок).

За правилами пунктів 23-24 цього Порядку перерахунок раніше призначених пенсій проводиться органами, що призначають пенсії, в порядку, установленому статтею 63 Закону.

Пенсіонери подають органам, що призначають пенсії, додаткові документи, які дають право на підвищення пенсії.

Постановою КМУ №988 затверджено схеми: окладів за спеціальним званням поліцейських у розмірах згідно з додатком 1; посадових окладів курсантів вищих навчальних закладів Міністерства внутрішніх справ із специфічними умовами навчання в розмірах згідно з додатком 2; посадових окладів поліцейських у розмірах згідно з додатками 3 - 10 (пункт 3 постанови КМУ №988).

Як установлено судами попередніх інстанцій, що відповідає фактичним обставинам справи, ОСОБА_2 будучи пенсіонером органів внутрішніх справ 19 лютого 2016 року звернувся до ГУ НП із заявою про видачу довідки із зазначенням розміру грошового забезпечення за посадою, яку він обіймав, для перерахунку пенсії. Листом від 17 березня 2016 року повідомлено про відмову в наданні довідки у зв'язку з відсутністю правових підстав до перерахунку пенсії.

5 травня 2016 року позивач звернувся до Голови ліквідаційної комісії УМВС України в Херсонській області з аналогічною вимогою, проте йому було відмовлено.

З урахуванням зазначених обставин та норм права суди попередніх інстанцій прийшли до обґрунтованого висновку про протиправність такої відмови. При цьому апеляційний суд обґрунтовано вказав, що позивач має право на отримання довідки про грошове забезпечення працівника поліції за посадою, яку він обіймав при виході на пенсію.

Доводи, викладені в касаційній скарзі, висновок апеляційного суду не спростовують і не дають підстав вважати рішення суду таким, що ухвалено з порушенням норм матеріального чи процесуального права. Зокрема, саме Голова ліквідаційної комісії уповноважений надавати відомості, в тому числі й довідки, які стосуються органу, що ліквідується.

Постановасуду першої інстанції скасована апеляційним судом, тому підстав до її повторного скасування немає.

Враховуючи наведене, керуючись статтями220,221,224,230,231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

  у х в а л и л а:

Касаційну скаргу Голови ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області залишити без задоволення, а постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2016 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, оскарженню не підлягає, проте може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановленими статтями237,238,239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:                                                                                М.М. Олексієнко

                                                                                          Ю.Й. Рецебуринський

                                                                                          І.В. Штульман