Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
+38 (044) 256-11-06 

Таблиці прирівнювання посад працівників міліції до посад Національної поліції

Завантажити архів

17 грудня 2016 року відбулася зустріч Міністра внутрішніх справ України А.Б.Аваковим на якій було розглянуто питання щодо перерахунку пенсій ветеранам і пенсіонерам органів внутрішніх справ та подальше реформування МВС України.

А.Б.Аваков з розумінням віднісся до проблем ветеранів і запевнив про те що Міністерство буде робити все можливе щодо вирішення соціальних питань ветеранів і пенсіонерів.

А.Б.Аваков дав відповідне розпорядження щодо підготовки наказу, про встановлення 20 грудня Дня вшанування ветеранів та пенсіонерів МВС України.
За підсумками зустрічі був прийнятий Меморандум, який найближчим часом буде доведений до зацікавлених осіб.

Ветерани передали Міністру Звернення «Про вирішення соціальних питань ветеранів».

Шановний Арсене Борисовичу !

Пенсіонери та ветерани органів внутрішніх справ позитивно сприйняли Закон України «Про Національну поліцію», вони і сьогодні не залишаються осторонь від питань реформування Міністерства внутрішніх справ та органів Національної поліції, спрямовуючи на це свій багатий професіональний та життєвий досвід.

Але, за невідомих нам причин, нормами вищезазначеного Закону не були поширені гарантії соціального захисту на колишніх працівників міліції та членів їх сімей, Національна поліція країни не стала правонаступником міліції України, повністю зайнявши всю інфраструктуру міліції, яка створювалась десятиліттями напруженої праці багатьох поколінь правоохоронців, що в подальшому привело до низки правових непорозумінь.

З огляду на вказане Асоціація ветеранів МВС від імені 220-тисячного колективу пенсіонерів та ветеранів органів внутрішніх справ впродовж останнього року вдавалась до неодноразових звернень до керівництва держави, органів державної влади з пропозиціями з виправлення даної проблеми, але наштовхувались на непорозуміння і отримували формальні відписки.

Від імені учасників наради передаємо ПЕРЕЛІК ОСНОВНИХ ПИТАНЬ, які ставлять ветерани ОВС перед керівництвом МВС з метою захисту своїх соціальних прав та гарантій

1. Міністерству внутрішніх справ України підготувати обґрунтовані звернення на адресу Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, зацікавлених урядових органів щодо забезпечення унормування правонаступництва поліцією органів міліції із збереженням за колишніми працівниками органів внутрішніх справ передбачених законодавством соціальних та правових гарантій, передбачених для поліцейських, в першу чергу розмірів пенсійного забезпечення.

Адже Законом «Про Національну поліцію України» визначені гарантії професійної діяльності, соціального і правового захисту лише щодо поліцейського або особи, звільненої зі служби в поліції та членів сімей поліцейського і вони не поширюються на колишніх працівників міліції.

В даний час «поліцейські пенсіонери», пропрацювавши в поліції нетривалий час отримують пенсії у 2 рази вищі ніж ветерани ОВС. Без внесення змін до законодавства пенсіонери (ветерани) МВС позбавляються прав на перерахунок розмірів пенсійного забезпечення при зміні розмірів грошового забезпечення поліцейських (посадові оклади, оклади за звання, надбавки, доплати, підвищення).

Зазначені колишні працівники міліції та члени їх сімей становлять соціально уразливі категорії осіб, які після визнання Закону України «Про міліцію» таким, що втратив чинність, позбавлені соціальних і правових гарантій за дискримінаційними ознаками. Цим самим уже порушені права майже 220 тис. пенсіонерів та ветеранів органів внутрішніх справ, із яких 8719 - інваліди війни та прирівняні до них, 21242 – інваліди, 7268 – учасники бойових дій.

Серед ветеранів міліції майже 30 тис. учасників ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.. В даний час кожен другий з них є інвалідом через захворювання, пов’язані з перебуванням в зоні атомної станції, кожен десятий вже помер.

Ці люди найкращі роки свого життя віддали служінню українському народові, захисту Вітчизни, брали активну участь у становленні незалежності України та не допустили кровопролиття у ті важкі часи, перемогли розгул злочинності 90-х років.

256 ветеранів пліч-о-пліч з молодими патріотами беруть участь в проведенні антитерористичної операції, значна частина долучилась до волонтерського руху. З початку АТО зібрано добровільних внесків від пенсіонерів та ветеранів міліції на загальну суму понад 11 млн. грн.

Слід зауважити, що тільки за роки незалежності при виконанні службових обов’язків загинуло 1157 працівників органів внутрішніх справ, 9676 отримали поранення. У їх сім’ях виховується близько 400 неповнолітніх дітей, у т.ч. 97 дітей із родин загиблих працівників у зоні АТО, які потребують постійної підтримки.

70 % рядових пенсіонерів та ветеранів ОВС мають розмір пенсії від 1500 до 2500 тис. гривень і за ситуації, яка склалася,не мають перспектив їх перерахунку у сторону збільшення.

Разом з тим розміри мінімальних пенсій для цивільних громадян зростають і навіть по 2 рази на рік. З офіційних заяв ми знаємо про підвищення надбавок за стаж роботи, будуть підвищуватись пенсії по інвалідності учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, мінімальні пенсії шахтарям, інвалідам, учасникам бойовий дій, ветеранам війни, надбавки почесним донорам, за особливі заслуги перед Україною і т.д.

2. Міністерству внутрішніх справ України на підставі пункту 2 Порядку перерахунку пенсій, визначеного постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі – Порядок № 45) повідомити Пенсійний фонд України про підстави перерахунку пенсій пенсіонерам МВС (які виникли на підставі Закону України від 23 грудня 2015 № 900-VІІІ «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей», статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції») та надати Асоціації ветеранів МВС України завірену копію такого повідомлення.

3. Ветерани обурені прийняттям Закону, який скасовує статтю 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», якою передбачено перерахування розмірів пенсійного забезпечення пенсіонерів та ветеранів у разі зміни розмірів грошового забезпечення діючих працівників та військовослужбовців. Вказаний Закон прийнято 06.12.2016 р.

Нормою даного Закону перерахунок пенсій передбачається на умовах, визначених Кабінетом Міністрів України, тобто в «ручному режимі», що є категорично неприйнятним. Ветерани присвятили себе службі на умовах соціального пакету, який гарантував їм більш-менш стабільну та достойну забезпеченість. Натомість він повністю рушиться, що є порушенням Конституції України.

4. Відомо, що в даний час готується проект Постанови Кабінету Міністрів України про підвищення розмірів грошового забезпечення працівників силових відомств, що в подальшому (у разі не скасування статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб») потягне за собою і відповідний перерахунок пенсійного забезпечення пенсіонерам та ветеранам тих відомств. А як тут бути ветеранам органів внутрішніх справ? Адже Закон «Про Національну поліцію України» на нас не поширюється!

5. Прийняти законопроект № 4441 від 14.04.2016 року «Про внесення змін до Закону України «Про Національну поліцію України», яким поновити пільги на житлово-комунальні послуги для пенсіонері ОВС, скасовані з 1 липня 2015 року.

6. Розглянути питання встановлення 20 грудня – Днем вшанування пенсіонерів та ветеранів МВС України та Національної поліції України, скасувавши цей день 10 листопада.

6. Асоціація ветеранів МВС України неодноразово висловлювала слова підтримки започаткованих реформ у відомстві.

Разом з тим період діяльності нової поліції виявив чимало зауважень та нарікань до її роботи від законодавців, експертів, громадськості і звичайних громадян.

Ще кілька місяців тому реформа в МВС вважалася чи не єдиним видимим перетворенням у державі після Майдану. Усі відчули швидкі успіхи, громадяни стали частіше бачити поліцію на вулицях.

Водночас бачимо, що з нею щось не так і постає питання чи можна реформу скорегувати чи навіть врятувати?

Ветерани вважають, що реалізація реформ дає збій, в першу чергу, від головної помилки. Реформа була віддана на відкуп іноземцям, (де вони зараз?) у той час як вітчизняних професіоналів відсторонили від процесу. Це бентежить і викликає здивування, адже майже сторічна історія української міліції виховала у своїх рядах достатньо видатних професіоналів-практиків і науковців, створила найпотужніші навчальні заклади на теренах колишнього Союзу і навіть у Європі.

Отже, враховуючи ситуацію, яка складається, ветерани також пропонують зосередити увагу на вирішення наступних питань, які є ключовими у період реформування МВС:

- в максимально короткий термін завершити процес атестування особового складу, і, в першу чергу, керівного. Призначити керівників ГУ НП в областях та міськрайлінорганів. При цьому не допускати необ’єктивного оцінювання діяльності діючих працівників. Невизначеність породжує невпевненість і безвідповідальність. Як результат - катастрофічно низьке розкриття скоєних злочинів (в 10 раз нижче від минулих років), відповідно безкарність злочинців, беззахисність громадян;

- підпорядкувати підрозділи патрульної поліції, боротьби з економічною злочинністю, кіберзлочинністю, наркозлочинністю Головним управлінням поліції в областях. Це випливає навіть з точки зору здорового глузду. Такий підхід також буде відповідати принципам децентралізації влади та сприятиме скороченню Центрального апарату МВС та Національної поліції, економії державних коштів;

- переглянути на законодавчому рівні права та обов’язки патрульних. В даний час вони виступають фіксаторами правопорушень і не вживають процесуальних заходів щодо розкриття злочинів та розшуку злочинців. Завдання дочекатись приїзду оперативної групи не є надто складним.
Водночас слід посилити відповідальність патрульних за збереження державного майна, зокрема автотранспорту, колективного та особистого майна громадян;

- поновити практику звітів керівників підрозділів поліції та інших органів МВС на місцях перед трудовими колективами, що посилить їх відповідальність за організацію оперативно-службової діяльності, сприятиме іміджу та авторитету;

- поновити обліки та звітність по основним показникам оперативно-службової діяльності та їх аналіз по підрозділам та усіх рівнів Національної поліції, що сприятиме адекватному оцінюванню криміногенної ситуації в регіонах та загалом по країні;

- поновити у поліцейських колективах інститут наставництва, що сприятиме професійному становленню молодих працівників. Залучати до цієї роботи досвідчених діючих працівників та ветеранів органів внутрішніх справ, інший роками напрацьований позитивний досвід.

Ветерани розуміють, що є й об’єктивні причини, які гальмують реформу. Головна – сплеск злочинності через війну та економічні негаразди в країні. Керівництву МВС та Національної поліції приходиться балансувати між старими та новими кадрами, шукати компроміси.

220-ти тисячний колектив ветеранів органів внутрішніх справ бажає бути корисним у проведенні реформи, аби вона не залишилась лише косметичною, а діяльності правоохоронних органів, зокрема поліції України, була приведена до європейських стандартів.

З повагою,

учасники наради